Primarul comunei Hodosa BARABÁSI OTTÓ
Informatii personale: Data nasterii : 03 iulie 1970 Locul nasterii : Tîrgu Mures Starea civilă: căsătorit Copii: cu 2 copii Studii: Gimnaziul: Scoala generală din Hodosa si Sîmbrias Liceul : Liceul din Miercurea Nirajului Specializarea: mecanic agricol Activitatea profesională: - SMA Hodosa - mecanic agricol - SC Holdagromex Srl mecanic agricol Specializări, cursuri: - Activitatea politică: - membru UDMR Hodosa - Consilier UDMR la Consiliul local al comunei Hodosa din anul 1996 - ales în functia de viceprimar în anul 2004 - ales în functia de primar în anul 2012
Legea nr.215 din 2001 republicată ............... Art. 63. - (1) Primarul îndeplinește următoarele categorii principale de atribuții: a)
atribuții exercitate în calitate de reprezentant al statului, în condițiile legii;
b)
atribuții referitoare la relația cu consiliul local;
c)
atribuții referitoare la bugetul local;
d)
atribuții privind serviciile publice asigurate cetățenilor;
e)
alte atribuții stabilite prin lege.
(2)
În temeiul alin. (1) lit. a), primarul îndeplinește funcția de ofițer de
stare civilă și de autoritate tutelară și asigură funcționarea
serviciilor publice locale de profil, atribuții privind organizarea și
desfășurarea alegerilor, referendumului și a recensământului. Primarul
îndeplinește și alte atribuții stabilite prin lege.
(3)
În exercitarea atribuțiilor prevăzute la alin. (1) lit. b), primarul:
a)
prezintă consiliului local, în primul trimestru, un raport anual privind
starea economică, socială și de mediu a unității
administrativ-teritoriale;
b)
prezintă, la solicitarea consiliului local, alte rapoarte și informări;
c)
elaborează proiectele de strategii privind starea economică, socială și
de mediu a unității administrativ-teritoriale și le supune aprobării
consiliului local.
(4)
În exercitarea atribuțiilor prevăzute la alin. (1) lit. c), primarul:
a)
exercită funcția de ordonator principal de credite;
b)
întocmește proiectul bugetului local și contul de încheiere a exercițiului bugetar și le supune spre aprobare consiliului local;
c)
inițiază, în condițiile legii, negocieri pentru contractarea de
împrumuturi și emiterea de titluri de valoare în numele unității
administrativ-teritoriale;
d)
verifică, prin compartimentele de specialitate, corecta înregistrare
fiscală a contribuabililor la organul fiscal teritorial, atât a sediului
social principal, cât și a sediului secundar.
(5)
În exercitarea atribuțiilor prevăzute la alin. (1) lit. d), primarul:
a)
coordonează realizarea serviciilor publice de interes local prestate
prin intermediul aparatului de specialitate sau prin intermediul
organismelor prestatoare de servicii publice și de utilitate publică de
interes local;
b)
ia măsuri pentru prevenirea și, după caz, gestionarea situațiilor de urgență;
c)
ia măsuri pentru organizarea executării și executarea în concret a activităților din domeniile prevăzute la art. 36 alin. (6) lit. a) -d);
d)
ia măsuri pentru asigurarea inventarierii, evidenței statistice,
inspecției și controlului efectuării serviciilor publice de interes
local prevăzute la art. 36 alin. (6) lit. a) -d), precum și a bunurilor din patrimoniul public și privat al unității administrativ-teritoriale;
e)
numește, sancționează și dispune suspendarea, modificarea și încetarea
raporturilor de serviciu sau, după caz, a raporturilor de muncă, în
condițiile legii, pentru personalul din cadrul aparatului de
specialitate, precum și pentru conducătorii instituțiilor și serviciilor
publice de interes local;
f)
asigură elaborarea planurilor urbanistice prevăzute de lege, le supune
aprobării consiliului local și acționează pentru respectarea
prevederilor acestora;
g)
emite avizele, acordurile și autorizațiile date în competența sa prin lege și alte acte normative;
h)
asigură realizarea lucrărilor și ia măsurile necesare conformării cu
prevederile angajamentelor asumate în procesul de integrare europeană în
domeniul protecției mediului și gospodăririi apelor pentru serviciile
furnizate cetățenilor.
(6)
Pentru exercitarea corespunzătoare a atribuțiilor sale, primarul
colaborează cu serviciile publice deconcentrate ale ministerelor și
celorlalte organe de specialitate ale administrației publice centrale
din unitățile administrativ-teritoriale, precum și cu consiliul
județean.
(7)
Numirea conducătorilor instituțiilor și serviciilor publice de interes
local se face pe baza concursului organizat potrivit procedurilor și
criteriilor aprobate de consiliul local, la propunerea primarului, în
condițiile legii. Numirea se face prin dispoziția primarului, având
anexat contractul de management.
Art. 64.
-
(1)
În exercitarea atribuțiilor de autoritate tutelară și de ofițer de stare
civilă, a sarcinilor ce îi revin din actele normative privitoare la
recensământ, la organizarea și desfășurarea alegerilor, la luarea
măsurilor de protecție civilă, precum și a altor atribuții stabilite
prin lege, primarul acționează și ca reprezentant al statului în comuna
sau în orașul în care a fost ales.
(2)
În această calitate, primarul poate solicita prefectului, în condițiile
legii, sprijinul conducătorilor serviciilor publice deconcentrate ale
ministerelor și ale celorlalte organe de specialitate ale administrației
publice centrale din unitățile administrativ-teritoriale, dacă
sarcinile ce îi revin nu pot fi rezolvate prin aparatul de specialitate.
Art. 65. -
Primarul poate delega atribuțiile ce îi sunt conferite de lege și alte
acte normative viceprimarului, secretarului unității
administrativ-teritoriale, conducătorilor compartimentelor funcționale
sau personalului din aparatul de specialitate, precum și conducătorilor
instituțiilor și serviciilor publice de interes local, în funcție de
competențele ce le revin în domeniile respective.
Viceprimarul comunei HodosaORBÁN SÁNDOR
Informatii personale: Data nasterii : 12 decembrie 1960 Starea civilă: căsătorit Copii: o fiică , Noémi Studii: Gimnaziul: Scoala generală din Sîmbrias Liceul : Mecanic-agricol de la Sighisoara Specializarea: mecanic agricol Activitatea profesională: - CAP Mitresti mecanic-agricol - CAP Mitresti sofer - Consiliul popular Hodosa agent-agricol - Primăria comunei Hodosa primar Activitatea politică: - membru UDMR Sîmbrias - ales în functia de primar în anul 1992 - ales în functia de viceprimar în anul 2012
|
Secretarul comunei HodosaCSIZMÁS ZOLTÁN
Informatii personale: Data nasterii : 19 mai 1962 Locul nasterii : Miercurea Nirajului Starea civilă: căsătorit Copii: fără copii Studii: Gimnaziul: Scoala generală din Isla Liceul : Liceul Industrial MIU Tîrgu-Mures Specializarea: prelucrător prin aschiere Activitatea profesională: - ICP Tîrgu-Mures lăcătus - CAP Hodosa - economist - Primăria comunei Hodosa agent-agricol - Primăria comunei Hodosa secretar Specializări, cursuri: - Curs de perfectionare secretari Bucuresti 1991 - Operator calculator Sovata 1995 - Curs de perfectionare secretari Sibiu 1998 si 2000 - Licentiat la Facultatea de Drept "Simion Bărnutiu" din Sibiu, specializarea Drept - Sibiu,2007 - Diplomă de Master Administratia Publică Europeana - Universitatea "Lucian Blaga" din Sibiu- 2009 Legea nr.215 din 2001 republicată ............... CAPITOLUL X Secretarii unitatilor administrativ-teritoriale
Art. 117. - Secretarul unității administrativ-teritoriale îndeplinește, în condițiile legii, următoarele atribuții: a)
avizează, pentru legalitate, dispozițiile primarului și ale
președintelui consiliului județean, hotărârile consiliului local,
respectiv ale consiliului județean;
b)
participă la ședințele consiliului local, respectiv ale consiliului județean;
c)
asigură gestionarea procedurilor administrative privind relația dintre
consiliul local și primar, respectiv consiliul județean și președintele
acestuia, precum și între aceștia și prefect;
d)
organizează arhiva și evidența statistică a hotărârilor consiliului
local și a dispozițiilor primarului, respectiv a hotărârilor consiliului
județean și a dispozițiilor președintelui consiliului județean;
e)
asigură transparența și comunicarea către autoritățile, instituțiile
publice și persoanele interesate a actelor prevăzute la lit. a), în
condițiile Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare;
f)
asigură procedurile de convocare a consiliului local, respectiv a
consiliului județean, și efectuarea lucrărilor de secretariat, comunică
ordinea de zi, întocmește procesul-verbal al ședințelor consiliului
local, respectiv ale consiliului județean, și redactează hotărârile
consiliului local, respectiv ale consiliului județean;
g)
pregătește lucrările supuse dezbaterii consiliului local, respectiv a
consiliului județean, și comisiilor de specialitate ale acestuia;
h)
alte atribuții prevăzute de lege sau însărcinări date de consiliul
local, de primar, de consiliul județean sau de președintele consiliului
județean, după caz.
(2)
Prin derogare de la prevederile art. 21 alin. (2)
din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu
modificările și completările ulterioare, în situațiile prevăzute la art.
55 alin. (81) sau, după caz, la art. 99 alin. (9),
secretarul unității administrativ- teritoriale îndeplinește funcția de
ordonator principal de credite pentru activitățile curente.
|
Aparatul de lucru al primăriei comunei Legea nr.215 din 2001 republicată Art. 77. - Primarul, viceprimarul, secretarul unității administrativ-teritoriale și aparatul de specialitate al primarului constituie o structură funcțională cu activitate permanentă, denumită primăria comunei, orașului sau municipiului, care duce la îndeplinire hotărârile consiliului local și dispozițiile primarului, soluționând problemele curente ale colectivității locale. Art. 771. -
(1)
Primarul desemnează funcționarii anume împuterniciți să ducă la
îndeplinire obligațiile privind comunicarea citațiilor și a altor acte
de procedură, în condițiile Codului de procedură civilă.
Aparatul de specialitate al primarului este constituit din 7 persoane, din care 4 functionari publici de executie si 3 persoane cu contract de muncă: 1. Csizmás Gyöngyvér - functionar public de executie - CONSILIER grad SUPERIOR 2. Kovács Mózes -functionar public de executie - CONSILIER grad PRINCIPAL 3. Bakó Lehel - functionar public de executie- REFERENT grad ASISTENT 4. Sárdi Erika - functionar public de executie- REFERENT grad ASISTENT
5. Márkó Mária-Magdolna - persoanal de deservire- GUARD 6. Nagy Lajos - Attila - muncitor calificat 7. Sárdi Péter- János - șofer
|
Home I Despre comuna ITeritoriu administrativ I Primaria comunei I Consiliul local I Localitati înfratite I Evenimente
Copyright or other
proprietary statement goes here.
For problems or questions
regarding this web contact [Csizmas
Zoltan].
Last updated: 21/03/2016.