STARE DE URGENTA | INFORMATII CORONAVIRUS | |
Decret stare de urgență
Ordonanța militară nr.1 Ordonanța militară nr.2 Ordonanța militară nr.3 Ordonanța militară nr.4 Ordonanța militară nr.5 Ordonanța militară nr.6 Ordonanța militară nr.7 Model - Declarație pe proprie răspundereModel - Adeverință angajator |
Hoărâri ale Comitetului Local pentru Situații de Urgență
|
|
Decretul
195/2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României Dată act: 16-mar-2020 Emitent: Presedintele Romaniei Având în vedere evoluția
situației epidemiologice internaționale determinată de răspândirea
coronavirusului SARS-CoV-2 la nivelul a peste 150 de țări, în care aproximativ
160.000 de persoane au fost infectate și peste 5.800 au decedat, precum și
declararea "Pandemiei" de către Organizația Mondială a Sănătății, la
data de 11.03.2020, luând în considerare
experiența țărilor grav afectate de evoluția virusului și măsurile care au avut
impact pozitiv în limitarea răspândirii acestuia și care au vizat acțiuni în
planul sănătății publice, concomitent cu limitarea sau întreruperea
activităților socioeconomice neesențiale, dar mai ales îngrădirea exercitării
unor drepturi și libertăți fundamentale, fără de care celelalte acțiuni
desfășurate nu ar fi putut avea efectul scontat, în contextul măsurilor
adoptate la nivelul statelor europene, în principal cele limitrofe, dar și cele
cu comunități mari de cetățeni români, din care 12 state au adoptat măsuri
speciale prin instituirea unor stări excepționale în scopul prevenirii
răspândirii comunitare a infecției, luând act de evoluția
situației epidemiologice pe teritoriul României și de evaluarea riscului de
sănătate publică pentru perioada imediat următoare, care indică o creștere
masivă a numărului de persoane infectate cu coronavirusul SARS-CoV-2, ținând cont de faptul că
neluarea unor măsuri urgente, cu caracter excepțional, în domeniul social și
economic, pentru limitarea infectării cu coronavirusul SARS-CoV-2 în rândul
populației ar avea un impact deosebit de grav, în principal asupra dreptului la
viață și, în subsidiar, asupra dreptului la sănătate al persoanelor, subliniind necesitatea
instituirii stării de urgență pentru diminuarea efectelor negative asupra
economiei cauzate de măsurile adoptate la nivel național și internațional
pentru combaterea răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2, în considerarea faptului că
elementele sus-menționate definesc un context excepțional care nu putea fi
previzionat, care vizează interesul public general și care constituie o
situație extraordinară, ce impune măsuri excepționale, ținând cont de faptul că
restrângerea exercițiului unor drepturi nu trebuie să afecteze substanța lor,
ci să urmărească un scop legitim, să fie necesară într-o societate democratică
și să fie proporțională cu scopul urmărit, văzând Hotărârea Consiliului
Suprem de Apărare a Țării nr. 30/2020 privind necesitatea instituirii stării de urgență
și planul de acțiune la instituirea stării de urgență, având în vedere propunerea
Guvernului de instituire a stării de urgență, în temeiul prevederilor art.
93 alin. (1), ale art. 100 din Constituția
României, republicată, și ale art. 3
și art. 10 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 1/1999 privind
regimul stării de asediu și regimul stării de urgență, aprobată cu modificări
și completări prin Legea nr. 453/2004, cu modificările și completările ulterioare, Președintele României decretează: Art. 1 Se instituie starea de urgență pe întreg teritoriul
României pe o durată de 30 de zile. Art. 2 Pentru prevenirea răspândirii COVID-19 și
realizarea managementului consecințelor, raportat la evoluția situației
epidemiologice, pe durata stării de urgență este restrâns exercițiul
următoarelor drepturi, proporțional cu gradul de realizare al criteriilor
prevăzute de art. 4 alin. (4): a)libera circulație; b)dreptul la viață intimă, familială și privată; c)inviolabilitatea domiciliului; d)dreptul la învățătură; e)libertatea întrunirilor; f)dreptul de proprietate privată; g)dreptul la grevă; h)libertatea economică. Art. 3 În scopul prevăzut la art. 2 se stabilesc măsurile
de primă urgență cu aplicabilitate directă și imediată prevăzute în anexa nr.
1. Art. 4 (1)În scopul prevăzut la art. 2 se stabilesc
măsurile de primă urgență cu aplicabilitate graduală, prevăzute în anexa nr. 2. (2)Măsurile
de primă urgență cu aplicabilitate graduală prevăzute la pct. 1-7 din anexa nr.
2 se dispun de ministrul afacerilor interne sau de înlocuitorul legal al acestuia,
cu acordul prim-ministrului, prin ordonanță militară. (3)Măsurile
de primă urgență cu aplicabilitate graduală, prevăzute la pct. 8 din anexa nr.
2, se dispun de către Ministerul Afacerilor Interne, prin ordin al secretarului
de stat, șef al Departamentului pentru Situații de Urgență sau înlocuitorul
legal al acestuia. (4)Măsurile de primă urgență cu aplicabilitate
graduală se dispun potrivit alin. (2) și (3) potrivit evaluării realizate de
Comitetul Național pentru Situații de Urgență, cu acordul prim-ministrului, pe
baza următoarelor criterii: a)intensitatea transmiterii intracomunitare a
COVID-19; b)frecvența apariției unor focare într-o zonă
geografică; c)numărul de pacienți critici raportat la
capacitatea sistemului sanitar; d)capacitatea
și continuitatea asigurării serviciilor sociale și de utilități publice pentru
populație; *)
O.U.G. 32/2020 art. XV: (1)În
aplicarea prevederilor art. 4 alin. (4) lit. d) din Decretul nr. 195/2020
privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României și a prevederilor
art. 28, 58 și art. 112 alin. (3) lit. c) din Legea asistenței sociale nr. 292/2011,
cu modificările și completările ulterioare, autoritățile administrației publice
locale pot dispune următoarele măsuri: a)contractarea
sau angajarea unor specialiști definiți de art. 121 din Legea nr. 292/2011,
cu modificările și completările ulterioare, pentru acordarea serviciilor de
asistență socială, consiliere psihologică, consiliere juridică, acordate prin
telefon sau prin alte mijloace electronice; b
identificarea de spații pentru izolarea persoanelor fără adăpost, în situația
în care în adăposturile existente nu pot fi implementate regulile de prevenire
a infecției cu coronavirusul SARS-CoV-2, în special cele referitoare la
păstrarea distanței sociale minime prevăzute; c)încheierea
de contracte de voluntariat pentru implementarea serviciilor de sprijin
acordate persoanelor izolate la domiciliu sau celor care au restricții de
deplasare. (2)Activitățile
prevăzute la alin. (1) se finanțează din bugetele locale ale
unităților/subdiviziunilor administrativ-teritoriale și de la bugetul de stat. O.U.G.
32/2020 art. XVI: (1)În
aplicarea prevederilor art. 4 alin. (4) lit. d) din Decretul nr. 195/2020
privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, în situația
centrelor de servicii sociale care au convenții de acordare a subvenției în
condițiile Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenții asociațiilor și
fundațiilor române cu personalitate juridică, care înființează și administrează
unități de asistență socială, cu modificările și completările ulterioare, și
care și-au închis activitatea ca urmare a măsurilor de combatere a răspândirii
coronavirusului SARS-CoV-2, pot beneficia în continuare de subvenția acordată
de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii și Protecției Sociale,
dacă realizează activități de sprijin pentru autoritățile administrației
publice locale în implementarea măsurilor prevăzute la art. 29 alin. (2) din
anexa nr. 1 la Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgență pe
teritoriul României, precum și a măsurilor de informare și consiliere acordate
acestor persoane. (2)Subvenția
prevăzută la alin. (1) se utilizează pentru plata salariilor personalului
centrelor de servicii sociale. (3)Pentru
implementarea prevederilor alin. (1) asociațiile/fundațiile/cultele care
administrează centrele de servicii sociale pot încheia acte adiționale la
convenții pentru acordarea serviciilor de asistență socială pe baza
convențiilor de parteneriat cu autoritățile administrației publice locale. e)capacitatea autorităților publice de a menține și
asigura măsuri de ordine și siguranță publică; f)măsurile instituite de alte state cu impact
asupra populației sau situației economice a României; g)capacitatea de asigurare a măsurilor pentru
punere în carantină; h)apariția altor situații de urgență. (5)Conducerea
aplicării măsurilor stabilite prin ordonanțele militare sau prin ordinul
prevăzut la alin. (3) revine Ministerului Afacerilor Interne. Art. 5 (1)Coordonarea integrată a măsurilor de răspuns cu
caracter medical și de protecție civilă la situația de urgență generată de
COVID-19 se realizează de către Ministerul Afacerilor Interne, prin
Departamentul pentru Situații de Urgență, în colaborare cu Ministerul Sănătății
și cu celelalte instituții implicate în conformitate cu prevederile Hotărârii
Guvernului nr. 557/2016 privind managementul tipurilor de risc. (2)Măsurile
dispuse pentru prevenirea COVID-19 ca urmare a hotărârilor Comitetului Național
pentru Situații Speciale de Urgență sunt aplicabile și se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I. Art. 6 Conducătorii autorităților publice, ai celorlalte
persoane juridice, precum și persoanele fizice au obligația să respecte și să
aplice toate măsurile stabilite prin prezentul decret și prin ordonanțele emise
de ministrul afacerilor interne. *) OUG
36/2020 - Art. VII Polițiștilor,
polițiștilor de penitenciare și cadrelor militare în activitate
încadrați/încadrate în condițiile art. 6 din Decretul nr. 195/2020, la data
expirării termenului pentru care au fost încadrați/încadrate, le încetează
raporturile de serviciu sau, după caz, sunt trecute în rezervă, de drept. Art. 7 Instituțiile sprijină structurile Ministerului
Afacerilor Interne, la solicitarea acestuia, în îndeplinirea misiunilor,
conform legislației în vigoare. Art. 8 Prezentul decret se publică în Monitorul Oficial al
României, Partea I, și intră în vigoare la data publicării. Art. 9 Prezentul decret se transmite Parlamentului în
vederea exercitării atribuției prevăzute de art. 93 alin. (1) din Constituție. -****-
ANEXA nr.
1:MĂSURI de primă urgență cu aplicabilitate directă CAPITOLUL
I:Domeniul ordine publică Art. 1 Poliția Locală se subordonează operațional
Ministerului Afacerilor Interne. Art. 2 Serviciile publice comunitare de evidență a
persoanelor se subordonează operațional unităților teritoriale de poliție, care
stabilesc activitățile de sprijin pe care acestea le execută. Art. 3 Serviciile voluntare de pompieri (situații de
urgență) se subordonează operațional unităților teritoriale pentru situații de
urgență, care stabilesc responsabilitățile și modul de acțiune al acestora. Art. 4 Serviciile publice de ambulanță se subordonează
operațional inspectoratelor pentru situații de urgență. Art. 5 (1)Ministerul Apărării Naționale sprijină, la
cerere, Ministerul Afacerilor Interne pentru asigurarea pazei și protecției
unor obiective/zone, transportul de efective, materiale și tehnică pentru
îndeplinirea misiunilor specifice, triaj epidemiologic, asistență medicală și
alte misiuni în funcție de evoluția situației. (2)Instituțiile
din cadrul Sistemului național de ordine publică și securitate națională
suplimentează, la nevoie, efectivele și tehnica pentru intervenție, prevăzute
în planuri, în funcție de evoluția situației. Art. 6 Instituțiile din cadrul Sistemului național de
apărare, ordine publică și securitate națională pot angaja fără concurs, la
nevoie, pe durată determinată de 6 luni, personal din sursă externă sau cadre
care au trecut în rezervă, cărora le-au încetat raporturile de serviciu. Art. 7 Pentru ca efectivele instituțiilor din cadrul
Sistemului național de apărare, ordine publică și securitate națională să fie
mereu la dispoziție în scopul intervenției în cazuri reale generate de pandemia
de COVID-19, pe perioada stării de urgență, se suspendă exercițiile,
simulările, aplicațiile și orice alte activități care pot interfera cu măsurile
luate de autoritățile competente destinate prevenirii și combaterii răspândirii
infecțiilor cu COVID-19, cu excepția celor cu caracter militar desfășurate în
poligoanele de instrucție. CAPITOLUL
II:Domeniul economic Art. 8 Guvernul poate adopta măsuri de susținere a
operatorilor economici din domeniile afectate de COVID-19. Art. 9 Pentru combaterea răspândirii infecțiilor cu
COVID-19, autoritățile publice centrale pot rechiziționa unități de producție a
materialelor și echipamentelor necesare combaterii acestei epidemii. Art. 10 Autoritățile publice centrale, precum și entitățile
juridice în care statul este acționar majoritar pot achiziționa în mod direct
materiale și echipamente necesare combaterii acestei epidemii. Art. 11 Beneficiarii fondurilor europene afectați de
adoptarea măsurilor de urgență prevăzute în prezentul decret pot decide,
împreună cu autoritățile de management/organismele intermediare, să suspende
contractele de finanțare încheiate conform legii. Art. 12 Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de
Afaceri eliberează, la cerere, operatorilor economici a căror activitate este
afectată în contextul COVID-19 certificate de situație de urgență în baza
documentelor justificative. Art. 13 Se vor dispune măsuri pentru asigurarea
continuității în aprovizionare, respectiv extracție, producție, procesare,
transport, distribuție, furnizare, mentenanță întreținere și reparații a
resurselor și materiilor prime și/sau semiprocesate necesare funcționării
corespunzătoare a sistemului energetic național, precum și asigurarea
continuității funcționării acestuia și a tuturor serviciilor de utilitate
publică. Art. 14 Se menține valabilitatea documentelor eliberate de
autoritățile publice care expiră pe perioada stării de urgență. Art. 15 Pe perioada stării de urgență se pot plafona
prețurile la medicamente și aparatură medicală, la alimentele de strictă
necesitate și la serviciile de utilitate publică (energie electrică și termică,
gaze, alimentare cu apă, salubritate, carburanți etc.), în limita prețului
mediu din ultimele 3 luni înaintea declarării stării de urgență. CAPITOLUL
III:Domeniul sănătății Art. 16 În structurile Ministerului Afacerilor Interne, în
unitățile sanitare și în serviciile de asistență socială se poate angaja fără
concurs, la nevoie, pe durată determinată de 6 luni, personal contractual
medical, personal auxiliar, farmaciști, personal de laborator și alte categorii
de personal contractual necesare. Art. 17 Prelungirea aplicabilității actelor normative, cu
valabilitate până la data de 31 martie 2020, privind acordarea serviciilor
medicale și medicamentelor în cadrul sistemului de asigurări sociale de
sănătate, programe naționale de sănătate - preventive și curative, pe perioada
stării de urgență, cu modificarea prevederilor, în caz de necesitate, după cum
urmează: a)serviciile medicale pentru tratarea cazurilor
COVID-19 și complicațiile acestora se acordă tuturor persoanelor aflate pe
teritoriul României și se suportă din bugetul Fondului național unic de
asigurări sociale de sănătate (FNUASS); b)serviciile medicale și medicamentele pot fi
acordate și validate și fără semnarea cu cardul național de asigurări sociale
de sănătate și fără termen de raportare în 3 zile lucrătoare de la data
acordării serviciilor; c)decontarea pentru unitățile sanitare cu paturi
aflate în relație contractuală cu casele de asigurări de sănătate a sumelor
contractate și decontate din bugetul Fondului național unic de asigurări
sociale de sănătate sau bugetul Ministerului Sănătății, indiferent de numărul
de cazuri realizate sau, după caz, la nivelul activității efectiv realizate în
condițiile în care acesta depășește nivelul contractat; d)decontarea serviciilor medicale în unitățile
sanitare din asistența medicală primară și ambulatoriul de specialitate clinic
la nivelul activității efectiv realizate, cu maximum 8 consultații/oră; e)prescrierea de medicamente de către medicii de
familie, inclusiv a medicamentelor restricționate din Lista de medicamente,
aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 720/2008, pentru pacienții cronici. Art. 18 În cazul achiziției de medicamente de către
unitățile sanitare pentru tratarea pacienților cu COVID-19, prețurile
medicamentelor pot depăși prețurile maximale aprobate de Ministerul Sănătății. Art. 19 Pe perioada stării de urgență, pentru
neîndeplinirea atribuțiilor de serviciu, pot fi suspendați din funcțiile de
conducere conducătorii unităților sanitare, direcțiilor de sănătate publică,
caselor de asigurări de sănătate, serviciilor de ambulanță, precum și
autorităților și instituțiilor publice centrale și locale cu atribuții în
domeniul asistenței și protecției sociale, indiferent de statutul lor. Nu este
necesar ca persoanele desemnate să exercite temporar aceste funcții să fie
funcționari publici. Art. 20 Pe perioada stării de urgență se pot realiza
transferuri între bugetele Ministerului Sănătății și Fondul național unic de
asigurări sociale de sănătate (în ambele sensuri), precum și între diferitele
linii de buget ale Ministerului Sănătății sau Fondul național unic de asigurări
sociale de sănătate în funcție de necesități. Art. 21 Influențele financiare determinate de creșterile
salariale pentru personalul medical și nemedical din unitățile sanitare publice
și cele care au ca asociat unic unitățile administrativ-teritoriale se suportă
din bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate - titlul VI
- Transferuri între unități ale administrației publice. Art. 22 Valoarea procentului aferent contribuției clawback
pentru trimestrul I al anului 2020 se plafonează la valoarea trimestrului IV al
anului 2019. Art. 23 Pentru serviciile medicale, medicamente,
investigații paraclinice acordate în perioada stării de urgență, sumele
angajate nu vor fi limitate la cele aprobate pentru trimestrul I al anului
2020. Art. 24 Decontarea concediilor medicale acordate
persoanelor aflate în carantină pentru COVID-19 va fi realizată cu prioritate
prin asigurarea de sume suplimentare în bugetul FNUASS la nivelul necesar. Art. 25 Pe perioada stării de urgență, modificările de
structură din cadrul unităților sanitare se vor aviza de către direcțiile de
sănătate publică locale în funcție de necesitați. Art. 26 Pe perioada stării de urgență, prin ordin al
ministrului sănătății se pot introduce noi programe de sănătate și servicii
medicale destinate prevenirii și combaterii COVID-19. Art. 27 Se autorizează prescripțiile de tratamente
"off-label" în cazul pacienților infectați cu virusul SARS-CoV-2,
după ce aceste tratamente sunt avizate de către comisia de politică a
medicamentului din cadrul unității sanitare respective. Art. 28 (1)Asigurarea sumelor necesare în bugetul
Ministerului Sănătății pentru achiziționarea de către direcțiile de sănătate
publică de materiale necesare în perioada pandemiei se realizează prin
transferuri de la Ministerul Sănătății, urmând ca achiziția să se realizeze de
către direcțiile de sănătate publică prin procedură de achiziție directă. (2)Asigurarea
sumelor necesare în bugetul Ministerului Sănătății pentru achiziționarea de
către unitățile sanitare de materiale și medicamente necesare în perioada
pandemiei se realizează prin transferuri de la Ministerul Sănătății, urmând ca
achiziția să se realizeze de către unitățile sanitare prin procedură de
achiziție directă. (3)Ministerele
cu sistem de sănătate propriu pot face achiziții directe pentru unitățile
sanitare proprii atât din bugetele ministerelor de resort, cât și din cele ale
unităților sanitare. Art. 29 (1)Prin ordin al ministrului sănătății se stabilesc
măsurile de sprijinire a persoanelor izolate la domiciliu, ca urmare a
măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19. (2)Măsurile
de sprijin se pun în aplicare de autoritățile administrației publice locale. (3)Cheltuielile
necesare se asigură prin transfer între bugetul de stat, prin bugetul
Ministerului Sănătății, și bugetele locale. CAPITOLUL
IV:Domeniul muncii și protecției sociale Art. 30 Guvernul poate sprijini angajatorii și angajații
afectați de efectele crizei COVID-19, prin derogări de la prevederile legale în
vigoare. Art. 31 Prin ordin al ministrului muncii și protecției
sociale se stabilesc măsuri de protecție socială pentru angajați și familiile
acestora din sectoarele economice a căror activitate este afectată sau oprită
total sau parțial prin decizii ale autorităților publice, pe perioada stării de
urgență. Art. 32 (1)Pe perioada stării de urgență, prevederile Legii
nr. 19/2020 privind acordarea unor zile libere părinților pentru
supravegherea copiilor, în situația închiderii temporare a unităților de
învățământ, nu se aplică angajaților sistemului național de apărare,
angajaților din penitenciare, personalului din unitățile sanitare publice și
altor categorii stabilite prin ordin al ministrului afacerilor interne, al
ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri, și al ministrului
transporturilor, infrastructurii și comunicațiilor, după caz. (2)Personalul
prevăzut la alin. (1) are dreptul la o majorare a salariului în cuantumul
prevăzut la art. 3 alin. (1) din Legea nr. 19/2020, în
situația în care celălalt părinte nu beneficiază de drepturile reglementate în
această lege. Art. 33 Instituțiile și autoritățile publice centrale și
locale, autoritățile administrative autonome, regiile autonome, societățile și
companiile naționale și societățile la care statul ori o unitate
administrativ-teritorială este acționar unic sau majoritar, societățile cu
capital privat introduc, acolo unde este posibil, pe perioada stării de
urgență, munca la domiciliu sau în regim de telemuncă, prin act unilateral al
angajatorului. Art. 34 Pe durata stării de urgență are loc suspendarea
efectuării controalelor la angajatori de către inspectoratele teritoriale de
muncă, cu excepția controalelor dispuse de către ministrul muncii și protecției
sociale, a celor dispuse de Inspecția Muncii pentru punerea în aplicare a
hotărârilor Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență, a celor
necesare pentru a da curs sesizărilor prin care se reclamă săvârșirea unor
fapte cu un grad ridicat de pericol social și pentru cercetarea accidentelor de
muncă. Art. 35 Se menține valabilitatea contractelor colective de
muncă și a acordurilor colective pe perioada stării de urgență. Art. 36 Pe perioada stării de urgență se interzice
declararea, declanșarea sau desfășurarea conflictelor colective de muncă în
unitățile sistemului energetic național, din unitățile operative de la
sectoarele nucleare, din unitățile cu foc continuu, din unitățile sanitare și
de asistență socială, de telecomunicații, ale radioului și televiziunii
publice, din transporturile pe căile ferate, din unitățile care asigură
transportul în comun și salubrizarea localităților, precum și aprovizionarea
populației cu gaze, energie electrică, căldură și apă. Art. 37 Prin excepție de la prevederile Ordonanței de
urgență a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul și indemnizația lunară pentru
creșterea copiilor, persoana îndreptățită își păstrează stimulentul de inserție
în situația pierderii locului de muncă ca urmare a efectelor epidemiei
COVID-19. Art. 38 Cererile pentru acordarea beneficiilor și
prestațiilor sociale pot fi depuse inclusiv pe cale electronică. Art. 39 Certificatele de încadrare a copilului într-un grad
de handicap și atestatele de asistent maternal eliberate de comisia pentru
protecția copilului, precum și certificatele de încadrare în grad și tip de
handicap eliberate de comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, a căror
valabilitate expiră în perioada de urgență declarată, își prelungesc
valabilitatea până la încetarea stării de urgență. Art. 40 Certificatele de acreditare a furnizorilor de
servicii sociale și licențele serviciilor sociale, provizorii și de funcționare,
a căror valabilitate expiră în perioada de urgență declarată, își prelungesc
valabilitatea până la încetarea stării de urgență. CAPITOLUL
V:Domeniul justiție Art. 41 Prescripțiile și termenele de decădere de orice fel
nu încep să curgă, iar, dacă au început să curgă, se suspendă pe toată durata
stării de urgență instituite potrivit prezentului decret, dispozițiile art.
2.532 pct. 9 teza a II-a din Legea nr. 287/2009 privind Codul
civil sau alte dispoziții legale
contrare nefiind aplicabile. Art. 42 (1)Pe durata stării de urgență, activitatea de
judecată continuă în cauzele de urgență deosebită. Lista acestor cauze se
stabilește de Colegiul de conducere al Înaltei Curți de Casație și Justiție
pentru cauzele de competența acesteia și, respectiv, de colegiile de conducere
ale curților de apel pentru cauzele de competența lor și pentru cauzele de
competența instanțelor care funcționează în circumscripția lor teritorială,
putând fi, după împrejurări, actualizată. Consiliul Superior al Magistraturii
dă îndrumări, în vederea asigurării unei practici unitare, colegiilor de
conducere ale instanțelor menționate cu privire la modul de stabilire a
cauzelor care se judecă pe durata stării de urgență. (2)Pe
durata stării de urgență, pentru judecarea proceselor prevăzute la alin. (1),
instanțele judecătorești, ținând seama de împrejurări, pot fixa termene scurte,
inclusiv de la o zi la alta sau chiar în aceeași zi. (3)În
procesele prevăzute la alin. (1), când este posibil, instanțele judecătorești
dispun măsurile necesare pentru desfășurarea ședinței de judecată prin
videoconferință și procedează la comunicarea actelor de procedură prin telefax,
poștă electronică sau prin alte mijloace ce asigură transmiterea textului
actului și confirmarea primirii acestuia. (4)Amânarea
judecării cauzelor prevăzute la alin. (1) poate fi dispusă la cerere, în
situația în care partea interesată se află în izolare la domiciliu, în
carantină sau spitalizată în contextul pandemiei de COVID-19. Când instanța
respinge cererea de amânare a judecății în considerarea necesității de a
soluționa cauza în contextul instituirii prezentei stări de urgență, va amâna,
la cererea părții sau din oficiu, pronunțarea în vederea depunerii de concluzii
scrise. (5)Activitatea
de executare silită continuă numai în cazurile în care este posibilă
respectarea regulilor de disciplină sanitară stabilite prin hotărârile
Comitetului Național privind Situațiile Speciale de Urgență, în scopul
ocrotirii drepturilor la viață și la integritate fizică ale participanților la
executarea silită. (6)În
temeiul prezentului decret, judecarea proceselor civile, altele decât cele
prevăzute la alin. (1), se suspendă de plin drept pe durata stării de urgență
instituite prin acesta, fără a fi necesară efectuarea vreunui act de procedură
în acest scop. (7)Termenele
de exercitare a căilor de atac în cauzele prevăzute la alin. (6), aflate în
curs la data instituirii prezentei stări de urgență, se întrerup, urmând a
curge noi termene, de aceeași durată, de la data încetării stării de urgență.
În cauzele prevăzute la alin. (6) în care au fost declarate căi de atac până la
data emiterii prezentului decret, dosarele se înaintează instanței competente
după încetarea stării de urgență. (8)După
încetarea stării de urgență, judecarea proceselor prevăzute la alin. (6) se
reia din oficiu. În termen de 10 zile de la încetarea stării de urgență,
instanța de judecată va lua măsuri pentru fixarea termenelor de judecată și
citarea părților. Art. 43 (1)Activitatea
de urmărire penală și cea a judecătorilor de drepturi și libertăți se
desfășoară numai cu privire la: a)cauzele în care s-au dispus ori se propune luarea
măsurilor preventive ori a celor de protecție a victimelor și martorilor, cele
privind aplicarea provizorie a măsurilor de siguranță cu caracter medical, cele
cu persoane vătămate minori; b)actele și măsurile de urmărire penală a căror
amânare ar pune în pericol obținerea probelor sau prinderea suspectului sau a
inculpatului, precum și cele privind audierea anticipată; c)cauzele în care urgența se justifică prin scopul
instituirii stării de urgență la nivel național, alte cauze urgente apreciate
ca atare de către procurorul care supraveghează sau efectuează urmărirea
penală. (2)Procesele
penale aflate în curs pe rolul instanțelor de judecată, inclusiv cele aflate în
procedură în camera preliminară, se suspendă de drept pe durata stării de
urgență, cu excepția celor de la alin. (1) lit. c) apreciate ca atare de
judecător sau instanța de judecată, precum și a următoarelor cauze: cele privind
infracțiunile flagrante, cele în care au fost dispuse măsuri preventive, cele
referitoare la contestații împotriva măsurilor asigurătorii, cele privind
cooperarea judiciară internațională în materie penală, cele ce cuprind măsuri
de protecție a victimelor și a martorilor, cele privind aplicarea provizorie a
măsurilor de siguranță cu caracter medical, cele privind infracțiuni contra
securității naționale, cele privind acte de terorism sau de spălare a banilor. (3)În
termen de 10 zile de la încetarea stării de urgență, judecătorul sau instanța
de judecată va lua măsuri pentru fixarea termenelor de judecată și efectuarea
actelor de procedură. (4)Acordul
de comunicare în cauzele penale a actelor procedurale prin poștă electronică se
prezumă, iar organele judiciare vor solicita, acolo unde este cazul, de
urgență, telefonic, indicarea adreselor de poștă electronică pentru comunicarea
respectivelor acte. (5)Termenele
de comunicare a soluțiilor, de formulare și soluționare a plângerilor, altele
decât cele reglementate de alin. (1), se întrerup, urmând ca de la data
încetării stării de urgență să înceapă să curgă un nou termen, de aceeași
durată. Termenele de exercitare a căilor de atac în cauzele penale, cu excepția
celor judecate potrivit prezentului decret, se întrerup, urmând ca de la data
încetării stării de urgență să înceapă să curgă un nou termen, de aceeași
durată. Fac excepție cele judecate potrivit prezentului decret. (6)Ascultarea
persoanelor private de libertate se face prin videoconferință la locul de
deținere sau în spații corespunzătoare din punct de vedere sanitar, fără a fi
necesar acordul persoanei private de libertate. (7)Se
suspendă de drept organizarea licitațiilor publice în cadrul procedurilor de
valorificare a bunurilor mobile indisponibilizate în procesele penale. (8)Pe
durata stării de urgență, în cauzele în care nu se efectuează acte de urmărire
penală sau procesul penal este suspendat potrivit prezentului decret,
prescripția răspunderii penale se suspendă. Art. 44 Pe durata stării de urgență, prevederile art. 42 se
aplică în mod corespunzător și în procedurile de competența Inspecției
Judiciare. Art. 45 (1)Pe durata stării de urgență, activitatea
Oficiului Național al Registrului Comerțului și a oficiilor registrelor
comerțului de pe lângă tribunale continuă în ceea ce privește înregistrarea
mențiunilor privind persoanele juridice și persoanele fizice înregistrate în
registrul comerțului și se derulează prin mijloace electronice, în baza cererii
de înregistrare a mențiunilor și a documentelor anexate la aceasta în formă
electronică, având încorporată, atașată sau logic asociată semnătura
electronică extinsă. (2)Copiile
de pe înregistrările efectuate și de pe actele prezentate de solicitanți,
informațiile despre datele înregistrate și certificatele constatatoare se
eliberează pe cale electronică. (3)Activitatea
de asistență pentru efectuarea procedurilor necesare înregistrării prin
mijloace electronice în registrul comerțului, din cadrul oficiilor registrului
comerțului de pe lângă tribunale, precum și activitatea de publicare și de
furnizare a Buletinului procedurilor de insolvență se realizează prin mijloace
electronice. Art. 46 În executarea pedepselor și a măsurilor educative
neprivative de libertate, executarea supravegherii prin prezentarea persoanei
la serviciul de probațiune, primirea vizitelor consilierului de probațiune,
precum și obligațiile de a presta o muncă neremunerată în folosul comunității,
de a urma un curs de pregătire școlară ori de calificare profesională, de a frecventa
unul sau mai multe programe de reintegrare socială, respectiv prestarea unei
munci neremunerate în folosul comunității rezultată din înlocuirea amenzii
penale se suspendă pe durata stării de urgență. Pentru situațiile în care
termenul de supraveghere, durata supravegherii sau durata măsurii educative
neprivative de libertate s-a împlinit în timpul stării de urgență, în raportul
final se face mențiune despre imposibilitatea obiectivă de executare. Art. 47 (1)În executarea pedepselor și a măsurilor privative
de libertate, exercitarea dreptului de a primi vizite, exercitarea dreptului la
vizită intimă, exercitarea dreptului de a primi bunuri prin sectorul vizită,
cât și recompensele constând în permisiunea de ieșire din penitenciar se
suspendă. (2)Pentru
menținerea legăturii cu mediul suport se majorează durata și numărul de
convorbiri pentru persoanele condamnate aflate în regimul de maximă siguranță,
la maximum 45 de minute pe zi, iar pentru persoanele condamnate aflate în regim
închis, semideschis, deschis, regim provizoriu sau pentru cei care nu au
regimul stabilit, la maximum 75 de minute pe zi. Dreptul deținuților la
convorbiri on-line, indiferent de situația disciplinară și periodicitatea
legăturii cu familia, se suplimentează corespunzător numărului de vizite la
care au dreptul conform regimului de executare. (3)Persoanele
condamnate clasificate în regimul semideschis și deschis pot executa pedeapsa
în camere de deținere permanent închise și asigurate. (4)Pentru
minorii privați de libertate care nu au un reprezentant legal, medicul curant
al locului de deținere acționează ca reprezentantul legal, exclusiv pentru
acordarea asistenței medicale și a măsurilor de prevenție. (5)În
completarea obligațiilor prevăzute în Legea nr. 145/2019 privind
statutul polițiștilor de penitenciare, cu modificările și completările
ulterioare, polițistul de penitenciare este obligat să participe la toate
activitățile desfășurate în conformitate cu dispozițiile superiorilor, cu
respectarea timpului legal de odihnă, timpul lucrat suplimentar în această
împrejurare fiind compensat exclusiv cu timp liber corespunzător. (6)Pe
perioada stării de urgență, în raport cu necesitățile și situația operativă
existente la nivelul unității penitenciare unde este încadrat sau al altei unități
din poliția penitenciară, polițistului de penitenciare i se pot modifica, fără
acordul său, locul și/sau felul muncii. CAPITOLUL
VI:Domeniul afaceri externe Art. 48 Pe perioada stării de urgență, Ministerul
Afacerilor Externe îndeplinește următoarele atribuții: a)va menține funcțiile și atribuțiile sale conform
Hotărârii Guvernului nr. 16/2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului
Afacerilor Externe, cu modificările și completările ulterioare, și va asigura,
prin misiunile diplomatice ale României, reprezentarea României în cadrul
tuturor reuniunilor care vor fi organizate pe durata menținerii stării de
urgență în România, în special la nivelul Uniunii Europene, Consiliului
Europei, NATO, ONU, indiferent de domeniul vizat de reuniune; b)va notifica Secretarului General al ONU și
Secretarului General al Consiliului Europei măsurile adoptate prin decretul de
instituire a stării de urgență care au ca efect limitarea exercițiului unor
drepturi și libertăți fundamentale, în conformitate cu obligațiile
internaționale ce revin României; c)va asigura comunicarea exclusivă cu misiunile
diplomatice și oficiile consulare acreditate în România, precum și cu
reprezentanțele/birourile organizațiilor internaționale din România, sens în
care autoritățile competente vor furniza toate informațiile necesare; d)va asigura respectarea normelor dreptului
internațional relevante în contextul aplicării dispozițiilor prezentului decret
în situația în care membrii misiunilor diplomatice/oficiilor
consulare/reprezentanțelor/birourilor organizațiilor internaționale vor fi
testați pozitiv cu COVID-19; e)va menține comunicarea cu misiunile diplomatice
și oficiile consulare ale României în străinătate pentru transmiterea oricăror
instrucțiuni și informări necesare în contextul aplicării prezentului decret,
sens în care autoritățile competente vor furniza MAE informațiile necesare; f)va dispune măsurile necesare în condițiile în
care membrii misiunilor diplomatice și oficiilor consulare ale României vor
intra în auto-izolare sau carantină conform legii din statele de reședință în
cazul testării pozitive cu COVID-19 a unuia sau a unor membri ai misiunilor
diplomatice/oficiilor consulare ale României (inclusiv membrii de familie),
inclusiv din perspectiva asigurării continuității drepturilor acestora
(salariale sau de orice altă natură). CAPITOLUL
VII:Alte măsuri Art. 49 Pe durata stării de urgență, cursurile din toate
unitățile și instituțiile de învățământ se suspendă. Art. 50 Pe durata stării de urgență, autoritățile administrației
publice centrale și locale vor lua măsuri pentru organizarea activității astfel
încât să fie evitat, pe cât posibil, contactul direct între persoane, inclusiv
prin utilizarea mijloacelor electronice de comunicare. Art. 51 (1)Autoritățile și instituțiile publice stabilesc
măsurile care se impun pentru asigurarea desfășurării optime a activității, cu
respectarea regulilor de disciplină sanitară stabilite de autoritățile cu
atribuții în domeniu, inclusiv prin hotărârile Comitetului Național privind
Situațiile Speciale de Urgență, urmărind cu prioritate asigurarea prevenției și
reducerea riscului de îmbolnăvire. (2)Dispozițiile
alin. (1) se aplică și organelor de conducere ale profesiilor de avocat, notar
public, executor judecătoresc, precum și ale celorlalte profesii. (3)Organele
de poliție, jandarmerie sau alți agenți ai forței publice, după caz, sunt
obligați să sprijine îndeplinirea promptă și efectivă a măsurilor prevăzute la
alin. (1). Art. 52 (1)La propunerea ministerelor și autorităților
publice locale, Ministerul Afacerilor Interne, prin Administrația Națională a
Rezervelor de Stat și Probleme Speciale, analizează și face propuneri de
folosire a unor resurse materiale și umane în vederea sprijinirii populației
afectate, precum și satisfacerii cererilor de produse și servicii destinate
nevoilor instituțiilor cu atribuții în domeniul apărării, ordinii publice și
securității naționale, inclusiv prin scoaterea, în condițiile legii, a unor
materiale din rezervele de stat sau de mobilizare. (2)În
aplicarea alin. (1) autoritățile împuternicite de lege pregătesc și efectuează
rechiziții de bunuri și chemarea persoanelor fizice pentru prestări de servicii
în interes public în scopul rezolvării problemelor materiale de orice natură și
asigurarea forței de muncă. Art. 53 În perioada stării de urgență, drepturile prevăzute
la art. 35 alin. (2)-(8) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 114/2018
privind instituirea unor măsuri în domeniul investițiilor publice și a unor
măsuri fiscal-bugetare, modificarea și completarea unor acte normative și
prorogarea unor termene, cu modificările și completările ulterioare, se acordă
fără a se ține cont de obligativitatea încadrării în limita de 3% prevăzută la
alin. (4) și (5) ale aceluiași articol și fără a ține cont de plafonul maxim de
ore anual stabilit la alin. (6) al aceluiași articol. Art. 54 (1)Instituțiile și autoritățile publice, precum și
operatorii privați contribuie la campania de informare publică privind măsurile
adoptate și activitățile desfășurate la nivel național. (2)În
situația propagării unor informații false în mass-media și în mediul on-line cu
privire la evoluția COVID-19 și la măsurile de protecție și prevenire,
instituțiile și autoritățile publice întreprind măsurile necesare pentru a
informa în mod corect și obiectiv populația în acest context. (3)Furnizorii
de servicii de găzduire și furnizorii de conținut sunt obligați ca, la decizia
motivată a Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în
Comunicații, să întrerupă imediat, cu informarea utilizatorilor, transmiterea
într-o rețea de comunicații electronice ori stocarea conținutului, prin
eliminarea acestuia la sursă, dacă prin conținutul respectiv se promovează
știri false cu privire la evoluția COVID-19 și la măsurile de protecție și
prevenire. (4)În
situația în care eliminarea la sursă a conținutului prevăzut la alin. (3) nu
este fezabilă, furnizorii de rețele de comunicații electronice destinate
publicului sunt obligați ca, la decizia motivată a Autorității Naționale pentru
Administrare și Reglementare în Comunicații, să blocheze imediat accesul la
respectivul conținut și să informeze utilizatorii. (5)La
decizia motivată a Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în
Comunicații, furnizorii de rețele de comunicații electronice destinate
publicului au obligația de a bloca imediat accesul utilizatorilor din România
la conținutul care promovează știri false cu privire la evoluția COVID-19 și la
măsurile de protecție și prevenire și este transmis într-o rețea de comunicații
electronice de către persoanele de la alin. (3) care nu se află sub jurisdicția
legislației naționale. Art. 55 În perioada stării de urgență pot fi depășite
normele de dotare și consum prevăzute de reglementările în vigoare, dacă
această depășire se datorează efectelor evoluției COVID-19 și măsurilor de
protecție și prevenire. Art. 56 Pe perioada stării de urgență, termenele legale
stabilite pentru soluționarea solicitărilor formulate în exercitarea liberului
acces la informații de interes public, precum și a petițiilor se dublează. Art. 57 Guvernul României efectuează, în regim de urgență,
rectificarea bugetară, în vederea asigurării resurselor financiare necesare. ANEXA nr.
2:MĂSURI de primă urgență cu aplicabilitate graduală 1.Izolarea
și carantina persoanelor provenite din zonele de risc, precum și a celor care
iau contact cu acestea; măsuri de carantinare asupra unor clădiri, localități
sau zone geografice; 2.Închiderea
graduală a punctelor de trecere a frontierei de stat; 3.Limitarea
sau interzicerea circulației vehiculelor sau a persoanelor în/spre anumite zone
ori între anumite ore, precum și ieșirea din zonele respective; 4.Interzicerea
graduală a circulației rutiere, feroviare, maritime, fluviale sau aeriene pe
diferite rute și a metroului; 5.Închiderea
temporară a unor restaurante, hoteluri, cafenele, cluburi, cazinouri, sedii ale
asociațiilor și ale altor localuri publice; 6.Asigurarea
pazei și protecției instituționale a stațiilor de alimentare cu apă, energie,
gaze, a operatorilor economici care dețin capacități de importanță strategică
la nivel național; 7.Identificarea
și rechiziționarea de stocuri, capacități de producție și distribuție, de
echipamente de protecție, dezinfectanți și medicamente utilizate/utilizabile în
tratarea COVID-19; 8.Limitarea
activității spitalelor publice la internarea și rezolvarea cazurilor urgente: (i)urgențe de ordin I -
pacienți internați prin unități de primiri urgențe/compartimente de primiri
urgențe care își pot pierde viața în 24 de ore; (ii)urgențe de ordin II
- pacienți care trebuie tratați în cadrul aceleiași internări (odată
diagnosticați nu pot fi externați); (iii)pacienții infectați
cu virusul SARS-CoV-2, respectiv diagnosticați cu COVID-19. Publicat în Monitorul
Oficial cu numărul 212 din data de 16 martie 2020 |
ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ COMUNA HODOȘA COMITETUL LOCAL PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ HOTĂRÂREA
privind aprobarea unor măsuri necesare pentru gestionarea infecțiilor cu Coronavirus COVID – 19 pe teritoriul Comunei Hodoșa Comitetul Local pentru Situații de Urgență al comunei Hodoșa întrunit în ședința extraordinară, Având în vedere: • Adresa Instituției Prefectului județul Mureș nr. 103.813/SVI/2020 • Hotărârile nr. 6 din 9 martie 2020 și nr. 7 din 11 martie 2020 ale Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență Ținând seama de prevederile legale: • 2 lit.a), art. 4 lit. c) și d), art. 12 alin. (1), art. 24 lit. b) din O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, cu modificările și completările ulterioare • HG. nr. 557/2016 privind managementul tipului de risc În contextul riscului de răspândire a infecției cu Coronavirus COVID 19 și adoptarea măsurilor stabilite prin Hotărârile Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență În temeiul prevederilor art. 10 alin. (3) din Anexa la H.G. nr. 1.491/2004 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea și dotarea comitetelor și centrelor operative pentru situații de urgență, cu modificările și completările ulterioare HOTĂRĂȘTE
Art.1. În contextul necesității prevenirii, în limita posibilităților, a răspândirii infecțiilor respiratorii cauzate de virusul COVID – 19, la nivelul Comunei Hodoșa vor fi puse în aplicare următoarele măsuri: a) Informarea constantă a cetățenilor comunei Hodoșa asupra tuturor hotărârilor adoptate și aplicate la nivel național și local în vederea prevenirii infectării cu coronavirus COVID – 19, prin anunțuri afișate la aviziere, prin intermediul site-ului oficial al instituției, precum și alte mijloace de comunicare. b) Agenții economici din Comuna Hodoșa au obligația de a lua măsuri în privința dezinfecției frecvente a suprafețelor expuse ( coșuri de cumpărături, balustrade, clanțe de uși etc.) și de instituire a măsurilor de evitare a aglomerării de persoane în special în zonele caselor de marcat. Art.2. Pentru asigurarea sănătății și securității în muncă a personalului Comunei Hodoșa și în considerarea Ordinului prefectului județul Mureș nr. 89/2020, în perioada 16 martie 2020 – 31 martie 2020 inclusiv, activitatea Primăriei Comunei Hodoșa va fi restrânsă atât în ceea ce privește activitate de relații cu publicul la nivelul compartimentelor care desfășoară astfel de activități cât și în ceea ce privește accesul în instituție și condițiile de acces prin adoptarea următoarelor măsuri considerate necesare atât pentru protecția personalului din cadrul instituției cât și a cetățenilor: a. Limitarea programului de lucru cu publicul în intervalul orar 08.30 – 12.00. b. Recomandarea expresă adresată cetățenilor și persoanelor juridice de a transmite cererile, petițiile și solicitările de clarificări, însoțite de documentele în susținere, exclusiv prin mijloacele de comunicare prevăzute de lege, prin poștă, curier, fax, e-mail, la adresele indicate pe site-ul instituției, respectiv prin poștă sau curier la adresa, Hodoșa, nr. 56, județul Mureș, prin fax la nr. 0265.349.037, prin e-mail la adresa hodosa@cjmures.ro. Răspunsul urmând a fi transmis la adresa poștală/e-mail indicată de solicitant. c. Pentru plata impozitelor și taxelor locale se recomandă utilizarea cât mai mult posibil a mijloacelor electronice de plată și evitarea prezentei fizice la ghișee. Se pot efectua plăți prin transfer bancar, conturile IBAN urmând a fi afișate la avizier și pe site-ul instituției. d. Accesul în birourile din Primăria Comunei Hodoșa este limitat la o singură persoană, în mod etapizat . e. persoană care solicită accesul în clădirea instituției, va fi întrebat dacă se află în una din următoarele situații: • Are simptome specifice infecției respiratorii sau stare generală alterată; • A călătorit în una sau mai multe zone geografice de risc ale infecției cu coronavirus, în ultimele 14 zile anterior prezentării la instituție. • A intrat în contact în ultimele 14 zile anterior prezentării la instituție, cu o persoană sau cu persoane care au fost diagnosticate sau prezintă suspiciuni de infectare cu virusul COVID 19 sau se află în ori s-au aflat în carantină/autoizolare/izolare. • În cazul în care răspunsul este afirmativ fie și numai la una dintre întrebări, nu se va permite persoanei accesul în instituție. f. Personalul din cadrul Primăriei comunei Hodoșa, care intră în contact direct cu publicul vor fi dotați cu dezinfectanți, măști de protecție care vor fi obligați să le folosească pe toată durata programului. g. Se suspendă temporar activitățile de audiență ale primarului, viceprimarului și secretarului general al u.a.t. la sediul instituției. Cetățenii se pot adresa exclusiv prin prin mijloacele de comunicare prevăzute de lege. Art.3. Prezenta hotărâre se comunică personalului din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Hodoșa, și al serviciilor publice de interes local, membrilor Comitetului Local pentru Situații de Urgență constituit la nivelul Comunei Hodoșa în vederea ducerii la îndeplinire a măsurilor dispuse și se aduce la cunoștiință publică prin afișare.
Președintele Comitetului Local pentru Situații de Urgență
PRIMAR – Barabasi Otto Nr. 1 din 16 martie 2020 HOTĂRÂRE
privind aprobarea unor măsuri suplimentare în vederea gestionării epidemiei de Coronavirus SARS – CoV-2 pe teritoriul Comunei Hodoșa Comitetul Local pentru Situații de Urgență al comunei Hodoșa întrunit în ședința extraordinară, Ținând seama de prevederile legale: • Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgență la nivel național • 2 lit.a), art. 4 lit. c) și d), art. 12 alin. (1), art. 24 lit. b) din O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, cu modificările și completările ulterioare • HG. nr. 557/2016 privind managementul tipului de risc • Ordonanța militară nr. 2/2020 privind măsurile de prevenire a răspândirii COVID – 19; • Ordonanței de Urgență nr. 30/2020 pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecției sociale în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS – CoV – 2 Luând în considerare evoluția epidemiologică la nivelul teritoriului României, precum și prognozele de creștere a numărului de cazuri de infectare în perioadaimediat următoare cu Coronavirusul SARS – Cov -2, aspecte ce nevesită luarea unor măsuri excepționale În temeiul prevederilor art. 10 alin. (3) din Anexa la H.G. nr. 1.491/2004 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea și dotarea comitetelor și centrelor operative pentru situații de urgență, cu modificările și completările ulterioare HOTĂRĂȘTE
Art. 1. (1) La nivelul Comunei Hodoșa se va intocmi evidența cu persoanele în vârstă de peste 65 de ani, fără susținători sau altă formă de ajutor, de către Compartimentele de specialitate din cadrul aparatului de specialitate al primarului Comunei Hodoșa, în colaborare cu cabinetele de medicină de familie de pe raza U.A.T. Hodoșa. (2) Pentru asigurarea sprijinului persoanelor înscrise în evidența prevăzută la alin.(1), în vederea minimalizării expunerii lor în afara locuinței, acestea vor fi contactate zilnic, telefonic sau prin vizitare, după caz, urmând ca echipele formate din angajații din cadrul Compartimentului de asistență socială și a Serviciului de Gospodărire Comunală să le asigurea achiziționarea celor necesare, pe cheltuiala persoanelor în cauză. (3) Evidențele întocmite se vor actualiza săptămânal și se vor raporta la Centrul Județean de Coordonare și Conducere a Intervenției Mureș de către Compartimentul de asistență socială. Art.2. Articolul 2 din Hotărârea nr. 1 din 16 martie 2020 a Comitetului Local pentru Situații de Urgență al Comunei Hodoșa, în contextul instituirii stării de urgență prin Decretul nr. 195/2020 și a măsurilor stabilite prin Ordonanța militară a ministrului afacerilor interne nr. 2/2020, se modifică și completează și va avea următorul cuprins: ”Art.2. Pentru asigurarea sănătății și securității în muncă a personalului Comunei Hodoșa și în contextul instituirii stării de urgență prin Decretul nr. 195/2020 și a măsurilor stabilite prin Ordonanța militară a ministrului afacerilor interne nr. 2/2020, pe perioada instituirii stării de urgență, activitatea Primăriei Comunei Hodoșa va fi restrânsă atât în ceea ce privește activitate de relații cu publicul la nivelul compartimentelor care desfășoară astfel de activități cât și în ceea ce privește accesul în instituție și condițiile de acces prin adoptarea următoarelor măsuri considerate necesare atât pentru protecția personalului din cadrul instituției cât și a cetățenilor: a) Se limitează programul de lucru cu publicul în intervalul orar 08.30 – 10.00. b) Toate cererile, petițiile, declarațiile și solicitările de clarificări, însoțite de documentele în susținere, se vor transmite exclusiv prin mijloacele de comunicare prevăzute de lege, prin poștă, curier, fax, e-mail, la adresele indicate pe site-ul instituției, respectiv prin poștă sau curier la adresa Hodoșa, nr. 56, județul Mureș, prin fax la nr. 0265.349.037, prin e-mail la adresa hodosa@cjmures.ro. Răspunsul urmând a fi transmis la adresa poștală/e-mail indicată de solicitant. c) Se exceptează de la măsurile dispuse la lit.b) declarațiile de căsătorie și de deces. d) Pentru plata impozitelor și taxelor locale se recomandă utilizarea cât mai mult posibil a mijloacelor electronice de plată și evitarea prezentei fizice la ghișee. Se pot efectua plăți prin transfer bancar în conturile IBAN afișate la avizier și pe site-ul instituției. e) Accesul în birourile din Primăria Comunei Hodoșa este limitat la o singură persoană, în mod etapizat, prin grija angajaților din cadrul Primăriei Comunei Hodoșa f) Persoana care solicită accesul în clădirea instituției, va fi întrebat dacă se află în una din următoarele situații: • Are simptome specifice infecției respiratorii sau stare generală alterată; • A călătorit în una sau mai multe zone geografice de risc ale infecției cu coronavirus, în ultimele 14 zile anterior prezentării la instituție. • A intrat în contact în ultimele 14 zile anterior prezentării la instituție, cu o persoană sau cu persoane care au fost diagnosticate sau prezintă suspiciuni de infectare cu virusul COVID 19 sau se află în ori s-au aflat în carantină/autoizolare/izolare. • În cazul în care răspunsul este afirmativ fie și numai la una dintre întrebări, nu se va permite persoanei accesul în instituție. g) Personalul din cadrul Primăriei comunei Hodoșa, care intră în contact direct cu publicul vor fi dotați cu dezinfectanți, măști de protecție care vor fi obligați să le folosească pe toată durata programului. h) Se suspendă temporar activitățile de audiență ale primarului, viceprimarului și secretarului general al u.a.t. la sediul instituției. Cetățenii se pot adresa exclusiv prin prin mijloacele de comunicare prevăzute de lege. Art.3. Prezenta hotărâre se comunică personalului din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Hodoșa, și serviciilor publice de interes local, membrilor Comitetului Local pentru Situații de Urgență constituit la nivelul Comunei Hodoșa în vederea ducerii la îndeplinire a măsurilor dispuse și se aduce la cunoștiință publică prin afișare.
Președintele Comitetului Local pentru Situații de Urgență
PRIMAR – Barabási Ottó Nr. 2 din 26 martie 2020 ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ COMUNA HODOȘA COMITETUL LOCAL PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ HOTĂRÂRE privind aprobarea unor măsuri suplimentare în vederea gestionării epidemiei de Coronavirus SARS – CoV-2 pe teritoriul Comunei Hodoșa Comitetul Local pentru Situații de Urgență al comunei Hodoșa întrunit în ședința extraordinară, Ținând seama de prevederile legale: · Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgență la nivel național · 2 lit.a), art. 4 lit. c) și d), art. 12 alin. (1), art. 24 lit. b) din O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, cu modificările și completările ulterioare · HG. nr. 557/2016 privind managementul tipului de risc · Ordonanța militară nr. 2/2020 privind măsurile de prevenire a răspândirii COVID – 19; · Ordonanței de Urgență nr. 30/2020 pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecției sociale în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS – CoV – 2 · Adresa D.E.P.A.B.D. București nr.3220473 din 27 martie 2020 și a D.G.E.P. Mureș nr.3527 din 30.03.2020 având ca proceduri identificate la nivelul înregistrării actelor și faptelor de stare civilă Luând în considerare evoluția epidemiologică la nivelul teritoriului României, precum și prognozele de creștere a numărului de cazuri de infectare în perioadaimediat următoare cu Coronavirusul SARS – Cov -2, aspecte ce nevesită luarea unor măsuri excepționale În temeiul prevederilor art. 10 alin. (3) din Anexa la H.G. nr. 1.491/2004 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea și dotarea comitetelor și centrelor operative pentru situații de urgență, cu modificările și completările ulterioare HOTĂRĂȘTE
Art. 1. Se va lua legătura cu operatorii economici care comercializează alimente și produse de strictă necesitate și care își desfășoară activitatea pe raza comunei Hodoșa, în condițiile dispuse prin ordonanțe militare în perioada stării de urgență, să-și organizeze programul de lucru pentru a facilita și a asigura, cu prioritate, accesul persoanelor de peste 65 de ani în intervalul orar 11.00-13.00, limitând, în acest interval, accesul persoanelor din alte categorii de vârstă. Art.2. (1) Pentru celeritatea înregistrării actului de deces și eliberarea adeverinței de înhumare/incinerare în cazul deceselor cauzate de noul CORONAVIRUS SARS COV 2, precum și pentru depunerea declarației de căsătorie, la nivelul Comunei Hodoșa vor fi puse în aplicare următoarele măsuri: A) DECLARAREA ȘI ÎNREGISTRAREA DECESULUI IN CAZUL DECESELOR CAUZATE DE NOUL CORONAVIRUS SARS COV 2 § Medicul care a constatat decesul/persoana desemnată la nivelul Spitalului/unității medicale/serviciul de medicină legală/medicul de familie aflat/ă pe raza dvs. de competență va transmite prin intermediul serviciilor de poștă electronică securizate (e-mail, fax, etc.) certificatul medical constatator al decesului împreună cu actul de identitate al defunctului/dovada eliberată de instituțiile competente prin care se confirmă datele de identitate ale acestuia, în lipsa actului de identitate. § Ofițetul de stare civilă de la nivelul comunei Hodoșa va înregistra decesul și va transmite unității medicale, tot prin intermediul serviciilor de poștă electronică securizate, adeverința de înhumare/incinerare, document care va fi înmânat aparținătorului defunctului. Cu această ocazie se va comunica faptul că certificatul de deces se va elibera persoanei îndreptățite la încetarea stării de urgență. B) DECLARAREA DECLARAȚIEI DE CĂSĂTORIE ȘI OFICIEREA CĂSĂTORIEI PE PERIOADA INSTITUIRII STĂRII DE URGENȚĂ · Declarațiile de căsătorie însoțite de documentele prevăzute de lege se vor transmite exclusiv on-line pe adresa de e-mail hodosa@cjmure.ro, numai ca urmare a programării on-line/telefonic (0265349037) a datei și ora încheierii căsătoriei. · Documentele în original vor fi prezentate cu ocazia oficierii căsătoriei, dată la care se va semna și declarația de căsătorie în fața ofițerului de stare civilă. · Cu ocazia oficierii căsătoriei se va avea în vedere respectarea dispozițiilor art.1 alin.(3) din Ordonanța militară nr.1/2020 privind unele măsuri de primă urgență care privesc aglomerările de persoane și circulația transfrontalieră a unor bunuri, cu modificările și completările aduse prin Ordonanța militară nr.2/2020 privind măsuri de răspândire a COVID-19, numărul persoanelor putând fi redus în funcție de suprafața spațiului unde se oficiază căsătorie până la minimul admis de lege · Celelalte dispoziții legale privind instituția căsătoriei se aplică întocmai. (2) Pentru prevenirea raspândirii COVID-19 se recomandă suspendarea depunerii declarațiilor de căsătorie și oficierea căsătoriei pe perioada instituirii stării de urgență și a restricțiilor privind circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei . Art.3. Prezenta hotărâre se comunică personalului din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Hodoșa, și serviciilor publice de interes local, membrilor Comitetului Local pentru Situații de Urgență constituit la nivelul Comunei Hodoșa în vederea ducerii la îndeplinire a măsurilor dispuse și se aduce la cunoștiință publică prin afișare. Președintele Comitetului Local pentru Situații de Urgență PRIMAR – Barabási Ottó Nr. 3 din 30 martie 2020 |
|